Vilafranca acollirà el curtmetratge en memòria dels 90 anys de l'assassinat dels germans Badia
El 23 de maig a les 17:30, la sala Zazie de Vilafranca emetrà el curtmetratge Badia, en homenatge a Miquel i Josep Badia, nascuts a Torregrossa i assassinats a Barcelona el 28 d’abril de 1936 a mans d’un comando de la FAI (Federación Anarquista Ibérica), ara fa 90 anys.
L’acte, impulsat per Reeixida i amb la col·laboració de la territorial de l’Assemblea de Vilafranca, comptarà amb la participació del director del curtmetratge, Marcel Buisan; el president de Reeixida, Oriol Falguera, i David Silvestre, divulgador i activista.
Els germans Badia, nascuts a Torregrossa en una família d’arrel catalanista i treballadora, van destacar per la seva implicació en la defensa nacional de Catalunya. Miquel Badia fou una figura central del nacionalisme català del primer terç del segle xx, amb responsabilitats rellevants a la Generalitat i col·laborador proper del president Francesc Macià. Des de la Comissaria General d’Ordre Públic, va combatre el pistolerisme i la violència política, fet que el va convertir en objectiu de diversos sectors.
La finalitat del curtmetratge és ‘resituar’ la figura dels germans Badia en la història contemporània de Catalunya i recuperar-ne el paper en l’independentisme català del primer terç del segle xx.
- Creat fa .